SİVAS
İLİ 1.EĞİTİM BÖLGESİ AKDEMİK EĞİTİM VEREN OKULLAR KİMYA DERSİ ZÜMRE BAŞKANLARI
TOPLANTISI
05.12.2011 tarihinde Sivas Fen
Lisesi Okul Müdür Ahmet Yılmaz başkanlığında Kimya, Fizik, Biyoloji, Matematik
ve Rehberlik dersleri zümre başkanları bir araya gelerek İl zümre toplantıları
düzenlemek üzere karar aldılar.
Sivas İli 1. Eğitim bölgesi
akademik eğitim veren okullar Kimya zümre başkanları 14.12.2011 tarihinde saat
15:30 da Sivas Kongre Lisesi Konferans salonunda İl zümre Başkanı Ali IŞIKVER
başkanlığında aşağıdaki gündem maddelerini görüşmek üzere toplandılar.
Gündem
1. Açılış ve yoklama
2. Kurul katibinin seçilmesi
3. Eğitim bölgesi zümre başkanları kurulunun oluşumu ve
görevleri
4. Sivas Akademik Okullar Kimya
Zümresi adlı blog sitesinin duyurulması
5. 2010 YGS de Kimya dersinde
okullarımızın başarı durumlarının görüşülmesi
6. 43. Ortaöğretim öğrencileri
araştırma projeleri yarışmasına hazırlık
7. Ortak sınavların görüşülmesi
8. Ortaöğretim Kimya dersi öğretim
programlarının uygulanmasında karşılaşılan sıkıntılar
9. Dilek ve temenniler.
Toplantıya yoklama alınarak başlandı,
imza sirküsü ektedir. Kurul yazmanı seçimi yapılarak gündem maddelerinin
görüşülmesine geçildi.
İl zümre Başkanı Ali IŞIKVER:
Kıymetli zümre başkanı arkadaşlarım, ilimizde 1. Eğitim bölgesinde bulunan
ortaöğretim kurumları Akademik ve Mesleki eğitim veren okullar olarak ikiye
ayrılmıştır. Akademik eğitim veren okullar Kimya zümre başkanları olarak ilde
Kimya dersinin durumunu görüşmek için bir araya geldik.
Sizlere
Eğitim Bölgeleri ve Eğitim Kurumları Yönergesini okumak istiyorum.
Eğitim bölgesi zümre başkanları kurulu,
koordinatör müdür tarafından yapılacak planlamaya
uygun
olarak öğretim yılı başında, ikinci yarıyıl başında, ders yılı sonunda ve
ihtiyaç duyuldukça
zümreler
itibarıyla ayrı ayrı, ya da okul tür ve dereceleri itibarıyla toplanır.
Toplantıda kararlar oy
çokluğu
ile alınır ve alınan kararlar değerlendirilmek üzere koordinatör müdüre
sunulur. Kurulun
sekretarya
işlerini yürütecek personeli koordinatör müdür belirler.
Kurulun Görevleri:
Eğitim
bölgesi zümre başkanları kurulu;
a)
Eğitim ve öğretim programlarının uygulanmasında karşılaşılan güçlükler ve bu
güçlüklerin
giderilmesine,
b)
Öğrencilerin çalışma ve eğitim durumları ile bölgenin özellikleri incelenerek
öğrencilerin
başarılı
olmaları konusunda alınması gereken önlemlere,
c)
Ders programlarının ve derslerin birbirlerine paralel olarak yürütülmesine,
bölgede bulunan
ders
araçlarından, lâboratuvar, spor salonu, kütüphane, işlik vb. imkanlardan bir
program çerçevesinde
plânlı
bir şekilde yararlanılmasına,
d)
Derslerde izlenecek yöntem ve teknikler ile zümre/sınıf öğretmenlerinin eğitim
ihtiyaçları ve
derslerde
kullanılacak eğitim araç ve gerecine ilişkin donatım önceliklerinin
belirlenmesine,
e)
Yıllık, ünite ve günlük plânlar ile gezi, gözlem, deney ve inceleme plânları
arasında bölgede
birlik
ve koordinasyonun sağlanmasına,
f)
Ölçme ve değerlendirmede birlik ve beraberliğin sağlanmasına,
g)
Meslekî eserler ile eğitim ve öğretim alanındaki yeni gelişmelerden öğretmenlerin
bilgilendirilmesine,
h)
Bölgedeki eğitim ve öğretimin plânlanmasına, zümre ve branşlar arası bilgi
akışı ve
paylaşımı
ile öğrenci başarısının artırılmasına,
i)
Öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerle öğrenme güçlüğü çekilen konuların ilgili
sınıf/zümre
öğretmenleri ile iş birliği yapılarak belirlenmesine ve gerekli önlemlerin
alınmasına,
j)
Bölgede, standart başarı testlerinin uygulanarak toplanan bilgilerle
öğrencilerin genel başarı
seviyesinin
belirlenmesine,
k)
Öğretim programları ile öğretim hizmetlerinin değerlendirilerek öğretimin
kalitesinin
yükseltilmesine,
l)
İlköğretimdeki öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre orta öğretim kurumlarına
geçişlerine
kılavuzluk
edecek tanıtıcı programların hazırlanmasına,
m)
Bölgenin eğitim ihtiyacı belirlenerek bu ihtiyacın giderilmesine
ilişkin olarak görüş ve önerilerde
bulunur.
Zümre arkadaşlarının bilgi
paylaşımlarını sağlamak amacıyla Sivas Akademik Okullar Kimya Zümresi adlı blog
sitesi kurulmuştur. Sitede İlimiz Akademik eğitim veren okullarının 2010 YGS Kimya
dersi analiz tablosu, İlimizin ders ve puan başarılarına göre sıralama listesi, Tübitak Ortaöğretim
öğrencileri araştırma projeleri yarışması duyurusu, Ortaöğretim
Öğrencileri Arası Araştırma Projeleri Final Yarışması 2011 Final Sergi Kitabı,
Milli Eğitim Banlığı Eğitim Bölgeleri ve Eğitim Kurumları Yönergesi ve Ortaöğretim
Kimya Müfredatı bulunmaktadır. Okullarınızdaki zümre arkadaşlarınıza
sitenin tanıtılmasını sağlayınız, arkadaşlarında bu siteye üye olmalarını
isteyiniz.
Ayşegül DİNÇER: Bu siteyi aramızda
bilgi alışverişi yapmada, kullanabiliriz.
Cahit PINAR:Yaşanan zorlukları
paylaşarak arkadaşların yorum yapmalarını sağlayabiliriz.
Ali IŞIKVER : 2010 YGS de Kimya
dersinde okullarımızın başarı durumları aşağıdaki gibidir.
Sıra
|
Okul
Adı-Öğrenci Sayısı
|
Soru
Say.
|
Okul
Ort.
|
İl
ort.
|
Okul
Tür
ort.
|
Türkiye
Ort.
|
Genel
Derece
|
%
Dilim
|
1
|
ÖZEL
SULTAN MURAT FEN LİSESİ (18)
|
13
|
11,77
|
2,15↑
|
10,89↑
|
2,21↑
|
83
|
98,89
|
2
|
SİVAS
FEN LİSESİ (81)
|
13
|
11,65
|
2,15↑
|
11,76↓
|
2,21↑
|
102
|
98,64
|
3
|
SİVAS
PROF.DR. N.ERŞEN AND. ÖĞRETMEN L (113)
|
13
|
8,33
|
2,15↑
|
6,80↑
|
2,21↑
|
328
|
95,61
|
4
|
SİVAS
SELÇUK ANADOLU LİSESİ (180)
|
13
|
8,29
|
2,15↑
|
6,06↑
|
2,21↑
|
330
|
95,59
|
5
|
SİVAS
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ (147)
|
13
|
6,53
|
2,15↑
|
6,06↑
|
2,21↑
|
529
|
92,92
|
6
|
SİVAS
MERKEZ GÜLTEPE ANADOLU LİSESİ (174)
|
13
|
5,53
|
2,15↑
|
6,06↓
|
2,21↑
|
695
|
90,70
|
7
|
SİVAS
HALİS GÜLLE ANADOLU LİSESİ (96)
|
13
|
4,79
|
2,15↑
|
6,06↓
|
2,21↑
|
840
|
88,76
|
8
|
ÖZEL
SULTAN MURAT ANADOLU LİSESİ (47)
|
13
|
2,92
|
2,15↑
|
3,03↓
|
2,21↑
|
1533
|
79,49
|
9
|
ÖZEL
BİLGİ ANADOLU LİSESİ (28)
|
13
|
2,82
|
2,15↑
|
4,40↓
|
2,21↑
|
1576
|
78,92
|
10
|
SİVAS
HACI MEHMET SABANCI LİSESİ (211)
|
13
|
2,55
|
2,15↑
|
1,59↑
|
2,21↑
|
1735
|
76,79
|
11
|
SİVAS
ANADOLU LİSESİ (343)
|
13
|
2,19
|
2,15↑
|
1,59↑
|
2,21↓
|
2034
|
72,79
|
12
|
SİVAS
YENİŞEHİR ANADOLU LİSESİ (102)
|
13
|
2,01
|
2,15↑
|
1,59↑
|
2,21↓
|
2226
|
70,22
|
13
|
SİVAS
HALİL RIFAT PAŞA LİSESİ (406)
|
13
|
1,81
|
2,15↑
|
1,59↑
|
2,21↓
|
2493
|
66,65
|
14
|
SİVAS
KONGRE LİSESİ (339)
|
13
|
1,63
|
2,15↑
|
1,59↑
|
2,21↓
|
2734
|
63,43
|
15
|
SİVAS
GAZİ LİSESİ (137)
|
13
|
1,61
|
2,15↑
|
1,59↑
|
2,21↓
|
2768
|
62,97
|
16
|
SİVAS
MİLLİ PİYANGO LİSESİ (180)
|
13
|
1,48
|
2,15↑
|
1,59↓
|
2,21↓
|
3000
|
59,87
|
17
|
SİVAS
İMKB ANADOLU LİSESİ (118)
|
13
|
1,35
|
2,15↑
|
1,59↓
|
2,21↓
|
3246
|
56,58
|
18
|
SİVAS
ATATÜRK ANADOLU LİSESİ (113)
|
13
|
1,14
|
2,15↑
|
1,59↓
|
2,21↓
|
3662
|
51,02
|
İsmail Serdar NERGİS: Tabloya
göre Türkiye ortalamasının altında kalan birkaç okulumuz var, il olarak
alanımızda ortanın biraz üstünde 36. sırada yer alıyoruz. Öğrencilerimiz aldıkları
puanlarlar bir Lisans programına yerleşmelerine yetmesine rağmen bir yıl daha
hazırlanma istekleri il başarımızı biraz düşürüyor.
Halim YILMAZ: Okul rehberlik
servislerinin bu konuda öğrencilerimize rehberlik yapmaları il başarımızı
arttıracaktır.
Hasan HASBEK: Öğrencilerimizin
Fen ve Matematik derslerinde akademik başarıları sayısal alanlar için yetersiz
olmasına rağmen öğrenciler yanlış alan seçimi yaptıklarından okul
ortalamalarımız istenilen düzeyde değildir.
43. Ortaöğretim öğrencileri
araştırma projeleri yarışmasına hazırlık konusunda Fen Lisesinde İsmail Serdar
NERGİS ve Kongre Lisesinde Ali IŞIKVER çalışma yaptıklarını belirttiler.
Aziz TÜRKDOĞAN: Öğrencilerimizin
araştırma projeleri yarışmalarına dikkatlerini çekebilmek için proje
sergilerini ziyaret etmeleri faydalı olacaktır. Bölge sergisinde yer alan
projelerin öğrencilere tanıtılmasını ve hatta imkanlar elverirse Kayseri Bölge sergisine öğrencilerimizi götürebilmemiz çok faydalı olacaktır.
Ertan CAN: Proje yarışmalarına
baktığımızda öğrenci düzeyinin çok üstünde projeler görüyoruz. Öğrenci
profilimiz yetersiz kalıyor. Üniversiteden danışmanlık hizmeti almamız
gerekiyor.
Ali IŞIKVER: 2011 yılı içinde
Ankara Üniversitesi, Akdeniz Üniversitesi ve Çanakkale 18 Mart Üniversitelerinde TÜBİTAK Kimya Bilim Olimpiyatlarına
Yönelik Öğretmen Eğitimi ve Lise Öğretmenleri-Fizik, Kimya, Biyoloji,
Matematik- Proje Danışmanlığı Eğitimi Çalıştayları düzenlenmiştir. Cumhuriyet
Üniversitesinde de bu gibi çalıştayların yapılması biz öğretmenlerin ufkunu
açacağını düşünüyorum. İl Milli Eğitim Müdürlüğümüze bu konuda talebimizi
iletelim.
Ali IŞIKVER: Okullarımızda
yönetmelik gereği ortak sınavlar yapıyoruz. Bölgemiz okulları arasında da ortak
sınavlar düzenlemesi yönünde İl Milli Eğitim Müdürümüz görüşleri vardır. Ortak
sınavların bölge okulları arasında uygulanabilirliği konusunda sizlerin
görüşlerinizi almak istiyorum. Ortak sınavlarla ilgili yönetmelik şu şekildedir:
Ortak Sınavlar
Madde 20 — Bir okulda aynı programı uygulayan öğretmenlerin ortak değerlendirme
yapabilmelerine imkân vermek üzere her dönemde yazılı sınavların en az biri
birlikte düzenlenir. Ortak sınavlar, zümre öğretmenler kurulunca belirlenecek
tarihlerde o dersi okutan zümre öğretmenlerince ortak sorular ve cevap
anahtarları hazırlanarak yapılır.
(Değişik ikinci fıkra:19.10.2005/25971 RG) Aynı okul
türlerinde uygulanan aynı ders programları için, eğitim bölgesinde eğitim
bölgesi müdürler kurulu tarafından, il/ilçelerde ise il/ilçe millî eğitim
müdürü tarafından eğitim-öğretim işlerinden sorumlu millî eğitim müdür
yardımcısı/şube müdürü başkanlığında iki orta öğretim kurumu müdüründen
oluşturulan komisyonca ortak sınavlar yaptırılabilir. Bu sınavlar, ilgili
okullarla iş birliği yapılarak komisyonun koordinatörlüğünde düzenlenir. Sınav
soruları, yeterli sayıda branş öğretmeninden oluşturulan komisyonca hazırlanır.
Farklı derslerden tek oturumda yapılan sınavda da her dersin soruları, 100 tam
puan üzerinden ayrı ayrı değerlendirilir. Okulca yapılan ortak sınavlarda
öğrencilerin aldığı puanlar, o dersin (Değişik ibare:1.2.2007/26421 RG) dönem
puanı ortalamasına katılır. Eğitim bölgesi ve il/ilçe çapında yapılan
sınavlarda alınan puanlar ise o dersin (Değişik ibare :1.2.2007/26421 RG) dönem
puanı ortalamasına katılmaz.
Öğretmen tarafından verilen puanlarla okul, bölge,
il/ilçe çapında yapılan sınavlarda alınan puanlar arasında dikkat çekici ve
anlamlı bir farklılık varsa ilgili yönetim birimlerince gerekli tedbirler
alınır. Böylece, okullar arası aynı programı izleyen öğrencilerin düzeyleri
arasındaki farklılıkları ortaya çıkarmak ve öğretmenlere değerlendirmeleri
hakkında karşılaştırma yapma imkânı sağlanır.
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili problemler, bu amaçla gerekli görülen
zamanlarda toplanan eğitim bölgesi müdürler kurulu ile eğitim bölgesi zümre
başkanları kurulunda ve zümre öğretmenler kurulunda görüşülerek ortak çözüm
yolları bulunur.
Gerektiğinde bu sınavlar Bakanlıkça da yapılabilir.
Ortak sınavlar, cumartesi ve pazar günleri ile çalışma saatleri dışında da
yapılabilir.
Emel ÖZDEMİR: Öğrenci düzeyleri
bölgemiz içinde aynı olmadığını biliyoruz, bu durumda ortak sınavları nasıl
uygulayacağız?
Osman ALYAVUZ: Kimya dersi
haftalık ders saati her okulda aynı değildir. İlimiz genel Liselerde, Anadolu
Liselerinde ve Anadolu Öğretmen lisesinde 9, 10 ve 11. Sınıflarda 2 saat, 12. Sınıflarda
3 saat okutulurken, Fen Lisesinde 9. Sınıflar 2 saat, 10 ve 11. Sınıflarda 4
saat, 12. Sınıfta 5 saattir. Ders saatleri aynı olmadığından ortak sınav
uygulamamız çok zor olacaktır.
Ebru
Birbaş YILMAZ: Hazırlanan sorular bazı okullar için kolay bazı okullar için zor
olacaktır. Ölçme değerlendirme sonuçları okulun gerçek başarısını
yansıtmayacağını düşünüyorum.
Bünyamin YILDIRIM: Sene başı
zümre toplantısında 12. Sınıflarda için Elementler Kimyası ünitesinin daha
sonra işlenmesi, Organik Kimya ünitesinin başa alınması kararını almıştık.
Genel Liselerde Müfredat kitaptaki sıralamaya bağlı olarak işlenmektedir. Konu
birlikteliği 12. Sınıflarda uygun değildir. Ortak sınav uygulaması şu an için
zor görünüyor.
Ali IŞIKVER: Zümre arkadaşları
görüşleri doğrultusunda eğitim bölgemizde ortak sınav uygulanmasından
vazgeçilmiştir.
Ali IŞIKVER: Ortaöğretim Kimya
dersi öğretim programlarının uygulanmasında okullarımızda karşılaşılan
sıkıntılar nelerdir?
Veli EMRE: Programın
uygulanmasında zaman yetmiyor. Laboratuarsız bir Kimya dersi düşünülemez ancak
programı yetiştirmeye çalışırken laboratuara giremiyoruz.
İsmail Serdar NERGİS: Fen
lisesinde ders saatleri yüksek olmasına rağmen bizde de sıkıntılar var.
Ayşegül DİNÇER: Organik Kimyada
reaksiyon mekanizmaları öğrenci seviyesinin çok üzerinde olduğunu düşünüyorum,
konuyu öğrenci kavrayamıyor.
Rabia ŞAHİN: 10 ve 11. Sınıflarda
program 2 ve 3 saatlik olarak revize edildiğini görüyoruz. Buna bağlı olarak 2
saatlik programlarda bazı konular yıllık plan dışına alındığından anlam bütünlüğü
sağlanamamaktadır.
Ertan CAN: Yenilenen program gereği
konuları vermediğimizde öğrenci ve veliler tarafından farklı algılamalara neden
oluyor.
Halim YILMAZ: Müfredat programları
hazırlanırken derse giren biz öğretmenlerin fikirlerinin alınmadığını
düşünüyorum.
Cahit PINAR: Yenilenen Kimya
programında mol konusuna yeterince yer verilmediğini düşünüyorum. Mol kavramı
yeterince bilmeyen bir öğrenci dersimizde başarılı olamaz.
Bünyamin YILDIRIM: Kimyanın temel
yasaları olan sabit ve katlı oranlarla ilgili kitap yeterince değinilmiyor.
Ali IŞIKVER: Değerli arkadaşlar
sıkıntılarımız var ancak bu bir geçiş sürecidir. Zamanla yenilenen müfredata
alışarak iyi sonuçlar alacağımızı ve başarımızın artacağını düşünüyorum.
Bölgemiz içinde sürekli irtibat halinde olalım. Mail adreslerinizi ve telefon
numaralarınızı aldım, toplu listeyi maillerinize atacağım. Blog sitemize
katkılarınızı bekliyorum, bu adres üzerinden haberleşelim. Toplantıya
katıldığınız için sizlere teşekkür ediyor, bir sonraki toplantımızda tekrar
görüşmek dileğiyle toplantıya son veriyorum.
Ali
IŞIKVER
1.Eğitim
Bölgesi Kimya
Zümresi
Başkanı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder