16 Aralık 2011 Cuma

Sivas İli 1. Eğitim Bölgesi Akademik Okullar Kimya Zümresi



SİVAS İLİ 1.EĞİTİM BÖLGESİ AKDEMİK EĞİTİM VEREN OKULLAR KİMYA DERSİ ZÜMRE BAŞKANLARI TOPLANTISI
05.12.2011 tarihinde Sivas Fen Lisesi Okul Müdür Ahmet Yılmaz başkanlığında Kimya, Fizik, Biyoloji, Matematik ve Rehberlik dersleri zümre başkanları bir araya gelerek İl zümre toplantıları düzenlemek üzere karar aldılar.
Sivas İli 1. Eğitim bölgesi akademik eğitim veren okullar Kimya zümre başkanları 14.12.2011 tarihinde saat 15:30 da Sivas Kongre Lisesi Konferans salonunda İl zümre Başkanı Ali IŞIKVER başkanlığında aşağıdaki gündem maddelerini görüşmek üzere toplandılar.

Gündem
1. Açılış ve yoklama
2. Kurul katibinin seçilmesi
3. Eğitim bölgesi zümre başkanları kurulunun oluşumu ve görevleri
4. Sivas Akademik Okullar Kimya Zümresi adlı blog sitesinin duyurulması
5. 2010 YGS de Kimya dersinde okullarımızın başarı durumlarının görüşülmesi
6. 43. Ortaöğretim öğrencileri araştırma projeleri yarışmasına hazırlık
7. Ortak sınavların görüşülmesi
8. Ortaöğretim Kimya dersi öğretim programlarının uygulanmasında karşılaşılan sıkıntılar
9. Dilek ve temenniler.


Toplantıya yoklama alınarak başlandı, imza sirküsü ektedir. Kurul yazmanı seçimi yapılarak gündem maddelerinin görüşülmesine geçildi.
          İl zümre Başkanı Ali IŞIKVER: Kıymetli zümre başkanı arkadaşlarım, ilimizde 1. Eğitim bölgesinde bulunan ortaöğretim kurumları Akademik ve Mesleki eğitim veren okullar olarak ikiye ayrılmıştır. Akademik eğitim veren okullar Kimya zümre başkanları olarak ilde Kimya dersinin durumunu görüşmek için bir araya geldik.
Sizlere Eğitim Bölgeleri ve Eğitim Kurumları Yönergesini okumak istiyorum.
Eğitim bölgesi zümre başkanları kurulu, koordinatör müdür tarafından yapılacak planlamaya
uygun olarak öğretim yılı başında, ikinci yarıyıl başında, ders yılı sonunda ve ihtiyaç duyuldukça
zümreler itibarıyla ayrı ayrı, ya da okul tür ve dereceleri itibarıyla toplanır. Toplantıda kararlar oy
çokluğu ile alınır ve alınan kararlar değerlendirilmek üzere koordinatör müdüre sunulur. Kurulun
sekretarya işlerini yürütecek personeli koordinatör müdür belirler.

Kurulun Görevleri:
Eğitim bölgesi zümre başkanları kurulu;
a) Eğitim ve öğretim programlarının uygulanmasında karşılaşılan güçlükler ve bu güçlüklerin
giderilmesine,
b) Öğrencilerin çalışma ve eğitim durumları ile bölgenin özellikleri incelenerek öğrencilerin
başarılı olmaları konusunda alınması gereken önlemlere,
c) Ders programlarının ve derslerin birbirlerine paralel olarak yürütülmesine, bölgede bulunan
ders araçlarından, lâboratuvar, spor salonu, kütüphane, işlik vb. imkanlardan bir program çerçevesinde
plânlı bir şekilde yararlanılmasına,
d) Derslerde izlenecek yöntem ve teknikler ile zümre/sınıf öğretmenlerinin eğitim ihtiyaçları ve
derslerde kullanılacak eğitim araç ve gerecine ilişkin donatım önceliklerinin belirlenmesine,
e) Yıllık, ünite ve günlük plânlar ile gezi, gözlem, deney ve inceleme plânları arasında bölgede
birlik ve koordinasyonun sağlanmasına,
f) Ölçme ve değerlendirmede birlik ve beraberliğin sağlanmasına,
g) Meslekî eserler ile eğitim ve öğretim alanındaki yeni gelişmelerden öğretmenlerin
bilgilendirilmesine,
h) Bölgedeki eğitim ve öğretimin plânlanmasına, zümre ve branşlar arası bilgi akışı ve
paylaşımı ile öğrenci başarısının artırılmasına,
i) Öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerle öğrenme güçlüğü çekilen konuların ilgili
sınıf/zümre öğretmenleri ile iş birliği yapılarak belirlenmesine ve gerekli önlemlerin alınmasına,
j) Bölgede, standart başarı testlerinin uygulanarak toplanan bilgilerle öğrencilerin genel başarı
seviyesinin belirlenmesine,
k) Öğretim programları ile öğretim hizmetlerinin değerlendirilerek öğretimin kalitesinin
yükseltilmesine,
l) İlköğretimdeki öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre orta öğretim kurumlarına geçişlerine
kılavuzluk edecek tanıtıcı programların hazırlanmasına,
m) Bölgenin eğitim ihtiyacı belirlenerek bu ihtiyacın giderilmesine
ilişkin olarak görüş ve önerilerde bulunur.

            Zümre arkadaşlarının bilgi paylaşımlarını sağlamak amacıyla Sivas Akademik Okullar Kimya Zümresi adlı blog sitesi kurulmuştur. Sitede İlimiz Akademik eğitim veren okullarının 2010 YGS Kimya dersi analiz tablosu,  İlimizin ders ve puan başarılarına göre sıralama listesi, Tübitak Ortaöğretim öğrencileri araştırma projeleri yarışması duyurusu, Ortaöğretim Öğrencileri Arası Araştırma Projeleri Final Yarışması 2011 Final Sergi Kitabı, Milli Eğitim Banlığı Eğitim Bölgeleri ve Eğitim Kurumları Yönergesi ve Ortaöğretim Kimya Müfredatı bulunmaktadır. Okullarınızdaki zümre arkadaşlarınıza sitenin tanıtılmasını sağlayınız, arkadaşlarında bu siteye üye olmalarını isteyiniz.
            Ayşegül DİNÇER: Bu siteyi aramızda bilgi alışverişi yapmada, kullanabiliriz.
            Cahit PINAR:Yaşanan zorlukları paylaşarak arkadaşların yorum yapmalarını sağlayabiliriz.

Ali IŞIKVER : 2010 YGS de Kimya dersinde okullarımızın başarı durumları aşağıdaki gibidir.
Sıra
Okul Adı-Öğrenci Sayısı
Soru Say.
Okul Ort.
İl ort.
Okul
Tür ort.
Türkiye Ort.
Genel Derece
%
Dilim
1
ÖZEL SULTAN MURAT FEN LİSESİ (18)
13
11,77
2,15
10,89
2,21
83
98,89
2
SİVAS FEN LİSESİ (81)

13
11,65
2,15
11,76
2,21
102
98,64
3
SİVAS PROF.DR. N.ERŞEN AND. ÖĞRETMEN L (113)
13
8,33
2,15
6,80
2,21
328
95,61
4
SİVAS SELÇUK ANADOLU LİSESİ (180)
13
8,29
2,15
6,06
2,21
330
95,59
5
SİVAS CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ (147)
13
6,53
2,15
6,06
2,21
529
92,92
6
SİVAS MERKEZ GÜLTEPE ANADOLU LİSESİ (174)
13
5,53
2,15
6,06
2,21
695
90,70
7
SİVAS HALİS GÜLLE ANADOLU LİSESİ (96)
13
4,79
2,15
6,06
2,21
840
88,76
8
ÖZEL SULTAN MURAT ANADOLU LİSESİ (47)
13
2,92
2,15
3,03
2,21
1533
79,49

9
ÖZEL BİLGİ ANADOLU LİSESİ (28)
13
2,82
2,15
4,40
2,21
1576
78,92
10
SİVAS HACI MEHMET SABANCI LİSESİ (211)
13
2,55
2,15
1,59
2,21
1735
76,79
11
SİVAS ANADOLU LİSESİ (343)
13
2,19
2,15
1,59
2,21
2034
72,79
12
SİVAS YENİŞEHİR ANADOLU LİSESİ (102)
13
2,01
2,15
1,59
2,21
2226
70,22
13
SİVAS HALİL RIFAT PAŞA LİSESİ (406)
13
1,81
2,15
1,59
2,21
2493
66,65
14
SİVAS KONGRE LİSESİ (339)
13
1,63
2,15
1,59
2,21
2734
63,43
15
SİVAS GAZİ LİSESİ (137)

13
1,61
2,15
1,59
2,21
2768
62,97
16
SİVAS MİLLİ PİYANGO LİSESİ (180)
13
1,48
2,15
1,59
2,21
3000
59,87
17
SİVAS İMKB ANADOLU LİSESİ (118)
13
1,35
2,15
1,59
2,21
3246
56,58
18
SİVAS ATATÜRK ANADOLU LİSESİ (113)
13
1,14
2,15
1,59
2,21
3662
51,02

İsmail Serdar NERGİS: Tabloya göre Türkiye ortalamasının altında kalan birkaç okulumuz var, il olarak alanımızda ortanın biraz üstünde 36. sırada yer alıyoruz. Öğrencilerimiz aldıkları puanlarlar bir Lisans programına yerleşmelerine yetmesine rağmen bir yıl daha hazırlanma istekleri il başarımızı biraz düşürüyor.
Halim YILMAZ: Okul rehberlik servislerinin bu konuda öğrencilerimize rehberlik yapmaları il başarımızı arttıracaktır.
Hasan HASBEK: Öğrencilerimizin Fen ve Matematik derslerinde akademik başarıları sayısal alanlar için yetersiz olmasına rağmen öğrenciler yanlış alan seçimi yaptıklarından okul ortalamalarımız istenilen düzeyde değildir.

43. Ortaöğretim öğrencileri araştırma projeleri yarışmasına hazırlık konusunda Fen Lisesinde İsmail Serdar NERGİS ve Kongre Lisesinde Ali IŞIKVER çalışma yaptıklarını belirttiler.
Aziz TÜRKDOĞAN: Öğrencilerimizin araştırma projeleri yarışmalarına dikkatlerini çekebilmek için proje sergilerini ziyaret etmeleri faydalı olacaktır. Bölge sergisinde yer alan projelerin öğrencilere tanıtılmasını ve hatta imkanlar elverirse Kayseri Bölge sergisine öğrencilerimizi götürebilmemiz çok faydalı olacaktır.
Ertan CAN: Proje yarışmalarına baktığımızda öğrenci düzeyinin çok üstünde projeler görüyoruz. Öğrenci profilimiz yetersiz kalıyor. Üniversiteden danışmanlık hizmeti almamız gerekiyor.
Ali IŞIKVER: 2011 yılı içinde Ankara Üniversitesi, Akdeniz Üniversitesi ve Çanakkale 18 Mart Üniversitelerinde TÜBİTAK Kimya Bilim Olimpiyatlarına Yönelik Öğretmen Eğitimi ve Lise Öğretmenleri-Fizik, Kimya, Biyoloji, Matematik- Proje Danışmanlığı Eğitimi Çalıştayları düzenlenmiştir. Cumhuriyet Üniversitesinde de bu gibi çalıştayların yapılması biz öğretmenlerin ufkunu açacağını düşünüyorum. İl Milli Eğitim Müdürlüğümüze bu konuda talebimizi iletelim.

Ali IŞIKVER: Okullarımızda yönetmelik gereği ortak sınavlar yapıyoruz. Bölgemiz okulları arasında da ortak sınavlar düzenlemesi yönünde İl Milli Eğitim Müdürümüz görüşleri vardır. Ortak sınavların bölge okulları arasında uygulanabilirliği konusunda sizlerin görüşlerinizi almak istiyorum. Ortak sınavlarla ilgili yönetmelik şu şekildedir:

Ortak Sınavlar
Madde 20 — Bir okulda aynı programı uygulayan öğretmenlerin ortak değerlendirme yapabilmelerine imkân vermek üzere her dönemde yazılı sınavların en az biri birlikte düzenlenir. Ortak sınavlar, zümre öğretmenler kurulunca belirlenecek tarihlerde o dersi okutan zümre öğretmenlerince ortak sorular ve cevap anahtarları hazırlanarak yapılır.
(Değişik ikinci fıkra:19.10.2005/25971 RG) Aynı okul türlerinde uygulanan aynı ders programları için, eğitim bölgesinde eğitim bölgesi müdürler kurulu tarafından, il/ilçelerde ise il/ilçe millî eğitim müdürü tarafından eğitim-öğretim işlerinden sorumlu millî eğitim müdür yardımcısı/şube müdürü başkanlığında iki orta öğretim kurumu müdüründen oluşturulan komisyonca ortak sınavlar yaptırılabilir. Bu sınavlar, ilgili okullarla iş birliği yapılarak komisyonun koordinatörlüğünde düzenlenir. Sınav soruları, yeterli sayıda branş öğretmeninden oluşturulan komisyonca hazırlanır. Farklı derslerden tek oturumda yapılan sınavda da her dersin soruları, 100 tam puan üzerinden ayrı ayrı değerlendirilir. Okulca yapılan ortak sınavlarda öğrencilerin aldığı puanlar, o dersin (Değişik ibare:1.2.2007/26421 RG) dönem puanı ortalamasına katılır. Eğitim bölgesi ve il/ilçe çapında yapılan sınavlarda alınan puanlar ise o dersin (Değişik ibare :1.2.2007/26421 RG) dönem puanı ortalamasına katılmaz.
Öğretmen tarafından verilen puanlarla okul, bölge, il/ilçe çapında yapılan sınavlarda alınan puanlar arasında dikkat çekici ve anlamlı bir farklılık varsa ilgili yönetim birimlerince gerekli tedbirler alınır. Böylece, okullar arası aynı programı izleyen öğrencilerin düzeyleri arasındaki farklılıkları ortaya çıkarmak ve öğretmenlere değerlendirmeleri hakkında karşılaştırma yapma imkânı sağlanır.
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili problemler, bu amaçla gerekli görülen zamanlarda toplanan eğitim bölgesi müdürler kurulu ile eğitim bölgesi zümre başkanları kurulunda ve zümre öğretmenler kurulunda görüşülerek ortak çözüm yolları bulunur.
Gerektiğinde bu sınavlar Bakanlıkça da yapılabilir.
Ortak sınavlar, cumartesi ve pazar günleri ile çalışma saatleri dışında da yapılabilir.

Emel ÖZDEMİR: Öğrenci düzeyleri bölgemiz içinde aynı olmadığını biliyoruz, bu durumda ortak sınavları nasıl uygulayacağız?
Osman ALYAVUZ: Kimya dersi haftalık ders saati her okulda aynı değildir. İlimiz genel Liselerde, Anadolu Liselerinde ve Anadolu Öğretmen lisesinde 9, 10 ve 11. Sınıflarda 2 saat, 12. Sınıflarda 3 saat okutulurken, Fen Lisesinde 9. Sınıflar 2 saat, 10 ve 11. Sınıflarda 4 saat, 12. Sınıfta 5 saattir. Ders saatleri aynı olmadığından ortak sınav uygulamamız çok zor olacaktır.
Ebru Birbaş YILMAZ: Hazırlanan sorular bazı okullar için kolay bazı okullar için zor olacaktır. Ölçme değerlendirme sonuçları okulun gerçek başarısını yansıtmayacağını düşünüyorum.
Bünyamin YILDIRIM: Sene başı zümre toplantısında 12. Sınıflarda için Elementler Kimyası ünitesinin daha sonra işlenmesi, Organik Kimya ünitesinin başa alınması kararını almıştık. Genel Liselerde Müfredat kitaptaki sıralamaya bağlı olarak işlenmektedir. Konu birlikteliği 12. Sınıflarda uygun değildir. Ortak sınav uygulaması şu an için zor görünüyor.
Ali IŞIKVER: Zümre arkadaşları görüşleri doğrultusunda eğitim bölgemizde ortak sınav uygulanmasından vazgeçilmiştir.

Ali IŞIKVER: Ortaöğretim Kimya dersi öğretim programlarının uygulanmasında okullarımızda karşılaşılan sıkıntılar nelerdir?
Veli EMRE: Programın uygulanmasında zaman yetmiyor. Laboratuarsız bir Kimya dersi düşünülemez ancak programı yetiştirmeye çalışırken laboratuara giremiyoruz.
İsmail Serdar NERGİS: Fen lisesinde ders saatleri yüksek olmasına rağmen bizde de sıkıntılar var.
      Ayşegül DİNÇER: Organik Kimyada reaksiyon mekanizmaları öğrenci seviyesinin çok üzerinde olduğunu düşünüyorum, konuyu öğrenci kavrayamıyor.
          Rabia ŞAHİN: 10 ve 11. Sınıflarda program 2 ve 3 saatlik olarak revize edildiğini görüyoruz. Buna bağlı olarak 2 saatlik programlarda bazı konular yıllık plan dışına alındığından anlam bütünlüğü sağlanamamaktadır.
        Ertan CAN: Yenilenen program gereği konuları vermediğimizde öğrenci ve veliler tarafından farklı algılamalara neden oluyor.
       Halim YILMAZ: Müfredat programları hazırlanırken derse giren biz öğretmenlerin fikirlerinin alınmadığını düşünüyorum.
Cahit PINAR: Yenilenen Kimya programında mol konusuna yeterince yer verilmediğini düşünüyorum. Mol kavramı yeterince bilmeyen bir öğrenci dersimizde başarılı olamaz.
Bünyamin YILDIRIM: Kimyanın temel yasaları olan sabit ve katlı oranlarla ilgili kitap yeterince değinilmiyor.

Ali IŞIKVER: Değerli arkadaşlar sıkıntılarımız var ancak bu bir geçiş sürecidir. Zamanla yenilenen müfredata alışarak iyi sonuçlar alacağımızı ve başarımızın artacağını düşünüyorum. Bölgemiz içinde sürekli irtibat halinde olalım. Mail adreslerinizi ve telefon numaralarınızı aldım, toplu listeyi maillerinize atacağım. Blog sitemize katkılarınızı bekliyorum, bu adres üzerinden haberleşelim. Toplantıya katıldığınız için sizlere teşekkür ediyor, bir sonraki toplantımızda tekrar görüşmek dileğiyle toplantıya son veriyorum.

Ali IŞIKVER
1.Eğitim Bölgesi Kimya
Zümresi Başkanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder