17 Eylül 2012 Pazartesi

2012-2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SENE BAŞI ZÜMRE BAŞKANLARI TOPLANTISI


SİVAS İLİ 1.EĞİTİM BÖLGESİ AKDEMİK EĞİTİM VEREN OKULLAR KİMYA DERSİ ZÜMRE BAŞKANLARI TOPLANTISI
Sivas İli 1. Eğitim bölgesi akademik eğitim veren okullar Kimya zümre başkanları sene başı zümre toplantısını yapmak üzere 10.09.2012 tarihinde saat 14:00 da Sivas Fen Lisesinde toplandılar.
Gündem
1. Açılış yoklama İl Zümre Başkanı ve Kurul kâtibinin seçilmesi
2. Eğitim bölgesi zümre başkanları kurulunun oluşumu ve görevleri
3. Kimya dersinin genel amaçları
4. 2012 LYS Kimya sorularının analizi
5. Okullarımızın 2012 LYS başarıları
6. Okullarımızda başarıyı arttıracak çalışmalar
7. TÜBİTAK, TÜBİTAK-OYAK çalışmaları ve Proje çalışmaları
8. Fatih Projesi
9. Yıllık çalışma takviminin incelenmesi ve yıllık planların hazırlanması
10. Ölçme ve Değerlendirme
11. Dilek ve temenniler.

Gündem Maddelerinin Görüşülmesi:
1. Toplantıya yoklama alınarak başlandı, imza sirküsü ektedir. İl Zümre Başkanlığına Ali IŞIKVER, Kurul yazmanlığına Ertan CAN seçilmiştir.

2. İl zümre Başkanı Ali IŞIKVER Eğitim Bölgeleri ve Eğitim Kurumları Yönergesini okudu.
Eğitim bölgesi zümre başkanları kurulu, koordinatör müdür tarafından yapılacak planlamaya
uygun olarak öğretim yılı başında, ikinci yarıyıl başında, ders yılı sonunda ve ihtiyaç duyuldukça
zümreler itibarıyla ayrı ayrı, ya da okul tür ve dereceleri itibarıyla toplanır. Toplantıda kararlar oy
çokluğu ile alınır ve alınan kararlar değerlendirilmek üzere koordinatör müdüre sunulur. Kurulun
sekretarya işlerini yürütecek personeli koordinatör müdür belirler.
Kurulun Görevleri:
Eğitim bölgesi zümre başkanları kurulu;
a) Eğitim ve öğretim programlarının uygulanmasında karşılaşılan güçlükler ve bu güçlüklerin
giderilmesine,
b) Öğrencilerin çalışma ve eğitim durumları ile bölgenin özellikleri incelenerek öğrencilerin
başarılı olmaları konusunda alınması gereken önlemlere,
c) Ders programlarının ve derslerin birbirlerine paralel olarak yürütülmesine, bölgede bulunan
ders araçlarından, lâboratuvar, spor salonu, kütüphane, işlik vb. imkanlardan bir program çerçevesinde
plânlı bir şekilde yararlanılmasına,
d) Derslerde izlenecek yöntem ve teknikler ile zümre/sınıf öğretmenlerinin eğitim ihtiyaçları ve
derslerde kullanılacak eğitim araç ve gerecine ilişkin donatım önceliklerinin belirlenmesine,
e) Yıllık, ünite ve günlük plânlar ile gezi, gözlem, deney ve inceleme plânları arasında bölgede
birlik ve koordinasyonun sağlanmasına,
f) Ölçme ve değerlendirmede birlik ve beraberliğin sağlanmasına,
g) Meslekî eserler ile eğitim ve öğretim alanındaki yeni gelişmelerden öğretmenlerin
bilgilendirilmesine,
h) Bölgedeki eğitim ve öğretimin plânlanmasına, zümre ve branşlar arası bilgi akışı ve
paylaşımı ile öğrenci başarısının artırılmasına,
i) Öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerle öğrenme güçlüğü çekilen konuların ilgili
sınıf/zümre öğretmenleri ile iş birliği yapılarak belirlenmesine ve gerekli önlemlerin alınmasına,
j) Bölgede, standart başarı testlerinin uygulanarak toplanan bilgilerle öğrencilerin genel başarı
seviyesinin belirlenmesine,
k) Öğretim programları ile öğretim hizmetlerinin değerlendirilerek öğretimin kalitesinin
yükseltilmesine,
l) İlköğretimdeki öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre orta öğretim kurumlarına geçişlerine
kılavuzluk edecek tanıtıcı programların hazırlanmasına,
m) Bölgenin eğitim ihtiyacı belirlenerek bu ihtiyacın giderilmesine ilişkin olarak görüş ve önerilerde bulunur.

3. Kimya dersinin genel amaçlarını Hasan HASBEK tarafından okundu.
Kimya Dersinin Genel Amaçları
Bu öğretim programı, ortaöğretim sürecinde Türk vatandaşlarında,
1. Madde ve maddeler arası etkileşimler ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi ve kavrayış edinmek, bu kavramların tarihsel gelişimi, bireysel, sosyal, ekonomik ve teknolojik dünyaya etkileri ve çevre ile ilişkileri ekseninde bir bilinç geliştirmeyi;
2. Belli bir konuya özgü veri ve bilgilerden kavram ve modellere ulaşma yetisi; bu kavram ve modellerin açıklanmasında kimya terimlerini kullanma becerisi; gözlem, deney, veri toplama gibi basit becerilerden problem çözmeye geçiş mahareti ve üst düzey iletişim ilişkilerine uyum sağlamayı;
3. Maddeyi ve maddeler arası ilişkileri inceleme-kavrama arzusu, kendine, çevresine, topluma ve başkalarının görüşlerine saygı itiyadı, kimyanın çeşitli alanlarında farklı görüşleri eleştirel bir gözle karşılaştırma alışkanlığı kazandırmayı;
amaçlar.

4. Ali IŞIKVER: 2012 LYS de 10 ve 11. Sınıf öğretim programlarından çıkan soruların 2 saatlik Seçmeli Kimya programına göre hazırlandığını gördük. 12. Sınıf öğretim programından hazırlanan sorularda Elementler Kimyası ünitesinden izotop kavramından 1 soru, Organik Kimyaya Giriş, Organik Reaksiyonlar ve Organik Bileşik Sınıfları ünitelerinden 10 soru gelmiştir. Soru dağılımlarının beklediğimiz gibi olduğunu gördük.
5. Okullarımızın LYS da başarı durumları aşağıdaki gibidir.
Ali IŞIKVER: 2012 Yılında mezun olup da sınava giren 323 öğrenciden 117'si üniversiteye yerleşmiştir. Başarımız % 36 olarak gerçekleşmiştir.
Ebru BİRBAŞ YILMAZ Gültepe Anadolu Lisesi 2011-2012 sonuçlarına göre LYS'de %58 lik bir başarı yakalamıştır. Geçen yıl merkezdeki Anadolu Liseleri arasında yerleştirmede birinci olmuştuk.
Nihat ALKAN: Sivas Fen Lisesi 2012 LYS Kimya sorularında (30 soru) 20.54 net ortalaması ile %68.46 başarı yakalamıştır.
Filiz UÇAN: Halis Gülle Anadolu Lisesi olarak 2012 LYS Kimya sorularında (30 soru) 11 net ortalaması tutturmuş olup, LYS başarımız %55 olarak gerçekleşmiştir.

6. Okullarımızda başarıyı arttıracak çalışmalar hakkında zümre başkanları söz aldılar.
            Rabia ŞAHİN: Zümre içinde bilgi paylaşımı yapmamızın kaliteyi ve başarıyı arttıracağını düşünüyorum.
Nuray KARATAŞ: Derslerimizde bol soru çözmek yerine kazanımlara uygun özgün ve dikkat çekici soruların sorulması ve öğrencilere yine kazanımlar doğrultusunda sorular hazırlatılması faydalı olacaktır.
Filiz UÇAN: 12. Sınıf öğrencilerimize 10 ve 11. Sınıf konularına dair formülleri başlıklar halinde hazırlayarak okul panolarında sunmamız yararlı olacaktır.
Nihat ALKAN: Okul panolarımızda YGS ve LYS çıkan soruları ve çözümlerini sergileyebiliriz.
Yakup GÜRLEVİK: Geçmiş yıllarda YGS ve LYS de sınavlarında çıkan soruların hangi kazanımlar etrafında yoğunlaştığını istatistiğini çıkararak öğrencilerimizle paylaşmamızın başarıyı arttıracağını düşünüyorum.
Ebru BİRBAŞ YILMAZ Okulumuzda 10. Sınıflarda Kimya dersini 3 saat olarak seçtik. Çok faydalı olacağını düşünüyorum. Okullarda 10 ve 11. Sınıflarda ders saatleri 3 saat olarak seçilmesi başarıyı arttıracaktır.

7.         Ali IŞIKVER: Geçen yıl TÜBİTAK 43. Ortaöğretim öğrencileri araştırma projeleri yarışması Kayseri bölge seçmesine ilimizden Kimya alanında yapılan 7 proje başvurusundan Kongre Anadolu Lisesi ve Fen Lisesinin birer projeleri davet edilmiş bunlardan Fen Lisesine ait proje 1. lik ödülü alarak Ankara Finalinde ilimizi temsil etmiştir. Ayrıca Fen Lisesi ve Yenişehir Anadolu Liseleri Kimya dalında Kayseri’de TÜBİTAK 20. Ulusal Bilim Olimpiyatları Yarışmasına Katılmışlardır. 2012- 2013 Eğitim Öğretim yılında bu sayıların artacağını umuyorum. Bu yarışmalara katılacak arkadaşlara her konuda yardımcı olmaya hazırız.
Kimya Olimpiyatlarına Öğretmen yetiştirilmesi hakkında Nihat ALKAN söz aldı. KEP TÜBİTAK tarafından desteklenen 4 aşamada tamamlanan bir programdır. Hacettepe ve Ankara Üniversitelerinden Öğretim Üyeleri lisansüstü düzeyinde zorlu bir eğitim veriyorlar. Olimpiyatlarına öğrenci hazırlayacak öğretmen arkadaşlara çok yararlı olacağını düşünüyorum.
Neşe GÜNDOĞDU: Geçmiş yıllarda yapılan Ulusal Kimya Olimpiyatları sorularına www.tubitak.gov.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

8.         Ali IŞIKVER: FATİH projesiyle birlikte okullarımıza akıllı tahtalar geldi. Öğretmenlerimiz akıllı tahta kullanımı hakkında okullarında kurs almaktadırlar. Derslere ön hazırlık yapmamızın öneminin daha da arttığını düşünüyorum. Hazırladığımız sunumları, ders içeriklerini birbirimizle paylaşmamızın iyi olacaktır. Mutlaka zümre içi bilgi paylaşımını sağlayalım.

9.         Ali IŞIKVER: Çalışma takvimine göre yıllık planları 36 hafta üzerinden yapmalıyız. Haftaların dağılımı aşağıdaki gibidir. 

  Eylül
Ekim
Kasım
Aralık
Ocak
Şubat
Mart
Nisan
Mayıs
Haziran

2 hafta
4 hafta
4 hafta
4 hafta
4 hafta
3 hafta
4 hafta
4 hafta
5 hafta
2 hafta
36

Sınıflar, üniteler ve bu ünitelere ayrılan zaman:
9. SINIFLARDA
1. Ünite: Kimyanın Gelişim                                       4 hafta
2. Ünite: Bileşikler                                                     8 hafta
3. Ünite: Kimyasal Değişimler                                               6 hafta
4. Ünite: Karışımlar                                                   8 hafta
5. Ünite: Hayatımızda Kimya                                    10 hafta
10. SINIFLARDA     
1. Ünite: Atomun yapısı                                            8 hafta
2. Ünite: Periyodik sistem                                          6 hafta
3. Ünite: Kimyasal türler arası etkileşim                    8 hafta
4. Ünite: Maddenin halleri                                         8 hafta
5. Ünite:  Karışımlar                                                  6 hafta
11. SINIFLARDA
1. Ünite: Kimyasal Reaksiyonlar ve Enerji                5 hafta
2. Ünite: Reaksiyon Hızları ve Kimyasal Denge        8 hafta
3. Ünite: Çözeltilerde Denge                                      8 hafta
4. Ünite: Elektrokimya                                                          9 hafta
5. Ünite: Çekirdek Kimyası                                       6 hafta
12. SINIFLARDA
1. Ünite: Elementler Kimyası                                     10 hafta          
2. Ünite:  Organik Kimyaya Giriş                              8 hafta
3. Ünite:  Organik Reaksiyonlar                                8 hafta
4. Ünite: Organik Bileşik Sınıfları                              10 hafta
10.       Bülent AYHAN; 08.12.2004 tarihli ve 25664 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Ortaöğretim kurumları sınıf geçme ve sınav yönetmeliğindeki ‘‘Ölçme ve Değerlendirme’’ kısmındaki yer alan aşağıdaki maddelerini okudu.
* Madde 16 Puan, Notla Değerlendirme,
* Madde 17 Ölçme-Değerlendirme,
* Madde 18 Yazılı ve Uygulamalı Sınavlar,
* Madde 19 Yazılı Sınav Sonuçlarının Değerlendirilmesi,
* Madde 20 Ortak Sınavlar,
* Madde 21 Sözlü Sınavlar,
* Madde 22 Sınavlara Katılmayanlar,
* Madde 23 Sınav Sonuçlarının Duyurulması.
Nihat ALKAN: Ölçme değerlendirmede yazılı yoklama soruları hazırlarken kimya programındaki kazanımlar doğrultusunda hazırlanması gerekir. Zümrece bu konuya önemle dikkat etmeliyiz.
Zümre öğretmenlerince yazılı yoklama uygulanması hakkında aşağıdaki maddeler kabul edildi.
a) Yazılı yoklamalar ders saatine göre, 3 ve daha çok saatli derslerde en az 3 yazılı,  2 saatli derslerde en az 2 yazılı yapılmasına,
b) Yazılı yoklama tarihlerinin en az bir hafta önceden öğrencilere bildirilmesine,
c) Sınav sürelerinin bir ders saati olmasına,
d) Her iki dönem birer yazılının ortak yapılmasına,
e) Soruların sınıfın başarı düzeyine göre hazırlanmasına,
f) Yazılı yoklamalarda karşılaştırma, sebep sonuç ilişkisi, doğrulama, özetleme, genelleme,  çıkarsama, sınıflama, yaratma, uygulama, analiz etme, sentez,  değerlendirme gibi soru türlerinin kullanılmasına,
g) Hazırlanan cevap kâğıdı ve puanlama sisteminin öğrencilerin göreceği bir yere asılmasına,


11.       Ali IŞIKVER: Kıymetli arkadaşlar Mail adreslerinize toplantı tutanaklarını göndereceğim. Toplantıya katıldığınız için sizlere teşekkür ediyor, Başarılı bir eğitim öğretim yılı geçirmenizi diliyorum.

Ali IŞIKVER
1.Eğitim Bölgesi Kimya
Zümresi Başkanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder