SİVAS
İLİ 1.EĞİTİM BÖLGESİ AKDEMİK EĞİTİM VEREN OKULLAR KİMYA DERSİ ZÜMRE BAŞKANLARI
TOPLANTISI
Sivas İli 1. Eğitim
bölgesi akademik eğitim veren okullar Kimya zümre başkanları sene başı zümre
toplantısını yapmak üzere 10.09.2012 tarihinde saat 14:00 da Sivas Fen Lisesinde
toplandılar.
Gündem
1. Açılış yoklama İl Zümre Başkanı ve
Kurul kâtibinin seçilmesi
2. Eğitim bölgesi zümre başkanları kurulunun oluşumu ve görevleri
3. Kimya dersinin genel amaçları
4. 2012 LYS Kimya sorularının
analizi
5. Okullarımızın 2012 LYS
başarıları
6.
Okullarımızda
başarıyı arttıracak çalışmalar
7.
TÜBİTAK,
TÜBİTAK-OYAK çalışmaları ve Proje çalışmaları
8. Fatih Projesi
9. Yıllık çalışma takviminin
incelenmesi ve yıllık planların hazırlanması
10. Ölçme ve Değerlendirme
11. Dilek ve temenniler.
Gündem
Maddelerinin Görüşülmesi:
1. Toplantıya yoklama alınarak
başlandı, imza sirküsü ektedir. İl Zümre Başkanlığına Ali IŞIKVER, Kurul
yazmanlığına Ertan CAN seçilmiştir.
2. İl zümre Başkanı Ali IŞIKVER Eğitim Bölgeleri ve Eğitim Kurumları
Yönergesini okudu.
Eğitim
bölgesi zümre başkanları kurulu, koordinatör müdür tarafından yapılacak
planlamaya
uygun olarak öğretim yılı
başında, ikinci yarıyıl başında, ders yılı sonunda ve ihtiyaç duyuldukça
zümreler itibarıyla ayrı ayrı, ya
da okul tür ve dereceleri itibarıyla toplanır. Toplantıda kararlar oy
çokluğu ile alınır ve alınan
kararlar değerlendirilmek üzere koordinatör müdüre sunulur. Kurulun
sekretarya işlerini yürütecek
personeli koordinatör müdür belirler.
Kurulun
Görevleri:
Eğitim bölgesi zümre başkanları
kurulu;
a) Eğitim ve öğretim
programlarının uygulanmasında karşılaşılan güçlükler ve bu güçlüklerin
giderilmesine,
b) Öğrencilerin çalışma ve eğitim
durumları ile bölgenin özellikleri incelenerek öğrencilerin
başarılı olmaları konusunda alınması
gereken önlemlere,
c) Ders programlarının ve
derslerin birbirlerine paralel olarak yürütülmesine, bölgede bulunan
ders araçlarından, lâboratuvar,
spor salonu, kütüphane, işlik vb. imkanlardan bir program çerçevesinde
plânlı bir şekilde yararlanılmasına,
d) Derslerde izlenecek yöntem ve
teknikler ile zümre/sınıf öğretmenlerinin eğitim ihtiyaçları ve
derslerde kullanılacak eğitim
araç ve gerecine ilişkin donatım önceliklerinin belirlenmesine,
e) Yıllık, ünite ve günlük
plânlar ile gezi, gözlem, deney ve inceleme plânları arasında bölgede
birlik ve koordinasyonun
sağlanmasına,
f) Ölçme ve değerlendirmede
birlik ve beraberliğin sağlanmasına,
g) Meslekî eserler ile eğitim ve
öğretim alanındaki yeni gelişmelerden öğretmenlerin
bilgilendirilmesine,
h) Bölgedeki eğitim ve öğretimin
plânlanmasına, zümre ve branşlar arası bilgi akışı ve
paylaşımı ile öğrenci başarısının
artırılmasına,
i) Öğrenme güçlüğü çeken
öğrencilerle öğrenme güçlüğü çekilen konuların ilgili
sınıf/zümre öğretmenleri ile iş
birliği yapılarak belirlenmesine ve gerekli önlemlerin alınmasına,
j) Bölgede, standart başarı
testlerinin uygulanarak toplanan bilgilerle öğrencilerin genel başarı
seviyesinin belirlenmesine,
k) Öğretim programları ile
öğretim hizmetlerinin değerlendirilerek öğretimin kalitesinin
yükseltilmesine,
l) İlköğretimdeki öğrencilerin
ilgi ve yeteneklerine göre orta öğretim kurumlarına geçişlerine
kılavuzluk edecek tanıtıcı
programların hazırlanmasına,
m) Bölgenin eğitim ihtiyacı
belirlenerek bu ihtiyacın giderilmesine ilişkin olarak görüş ve önerilerde
bulunur.
3. Kimya
dersinin genel amaçlarını Hasan HASBEK tarafından okundu.
Kimya
Dersinin Genel Amaçları
Bu öğretim programı, ortaöğretim
sürecinde Türk vatandaşlarında,
1. Madde ve
maddeler arası etkileşimler ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi ve
kavrayış edinmek, bu kavramların tarihsel gelişimi, bireysel, sosyal, ekonomik
ve teknolojik dünyaya etkileri ve çevre ile ilişkileri ekseninde bir bilinç
geliştirmeyi;
2. Belli bir
konuya özgü veri ve bilgilerden kavram ve modellere ulaşma yetisi; bu kavram ve
modellerin açıklanmasında kimya terimlerini kullanma becerisi; gözlem, deney,
veri toplama gibi basit becerilerden problem çözmeye geçiş mahareti ve üst
düzey iletişim ilişkilerine uyum sağlamayı;
3. Maddeyi ve
maddeler arası ilişkileri inceleme-kavrama arzusu, kendine, çevresine, topluma
ve başkalarının görüşlerine saygı itiyadı, kimyanın çeşitli alanlarında farklı
görüşleri eleştirel bir gözle karşılaştırma alışkanlığı kazandırmayı;
amaçlar.
4. Ali IŞIKVER: 2012 LYS de 10 ve
11. Sınıf öğretim programlarından çıkan soruların 2 saatlik Seçmeli Kimya
programına göre hazırlandığını gördük. 12. Sınıf öğretim programından
hazırlanan sorularda Elementler Kimyası ünitesinden izotop kavramından 1 soru,
Organik Kimyaya Giriş, Organik Reaksiyonlar ve Organik Bileşik Sınıfları
ünitelerinden 10 soru gelmiştir. Soru dağılımlarının beklediğimiz gibi olduğunu
gördük.
5. Okullarımızın LYS da başarı
durumları aşağıdaki gibidir.
Ali IŞIKVER: 2012 Yılında mezun
olup da sınava giren 323 öğrenciden 117'si üniversiteye yerleşmiştir. Başarımız % 36 olarak gerçekleşmiştir.
Ebru BİRBAŞ YILMAZ Gültepe Anadolu Lisesi 2011-2012 sonuçlarına göre LYS'de
%58 lik bir başarı yakalamıştır. Geçen yıl merkezdeki Anadolu Liseleri arasında
yerleştirmede birinci olmuştuk.
Nihat ALKAN: Sivas Fen Lisesi 2012 LYS Kimya sorularında (30 soru)
20.54 net ortalaması ile %68.46 başarı yakalamıştır.
Filiz UÇAN: Halis Gülle Anadolu Lisesi olarak 2012 LYS Kimya sorularında (30 soru)
11 net ortalaması tutturmuş olup, LYS başarımız %55 olarak gerçekleşmiştir.
6. Okullarımızda başarıyı
arttıracak çalışmalar hakkında zümre başkanları söz aldılar.
Rabia ŞAHİN: Zümre içinde bilgi
paylaşımı yapmamızın kaliteyi ve başarıyı arttıracağını düşünüyorum.
Nuray KARATAŞ: Derslerimizde
bol soru çözmek yerine kazanımlara uygun özgün ve dikkat çekici soruların
sorulması ve öğrencilere yine kazanımlar doğrultusunda sorular hazırlatılması
faydalı olacaktır.
Filiz UÇAN: 12. Sınıf
öğrencilerimize 10 ve 11. Sınıf konularına dair formülleri başlıklar halinde
hazırlayarak okul panolarında sunmamız yararlı olacaktır.
Nihat ALKAN: Okul
panolarımızda YGS ve LYS çıkan soruları ve çözümlerini sergileyebiliriz.
Yakup
GÜRLEVİK: Geçmiş yıllarda YGS ve LYS de sınavlarında çıkan soruların hangi
kazanımlar etrafında yoğunlaştığını istatistiğini çıkararak öğrencilerimizle paylaşmamızın
başarıyı arttıracağını düşünüyorum.
Ebru
BİRBAŞ YILMAZ Okulumuzda 10. Sınıflarda Kimya dersini 3 saat olarak seçtik. Çok
faydalı olacağını düşünüyorum. Okullarda 10 ve 11. Sınıflarda ders saatleri 3
saat olarak seçilmesi başarıyı arttıracaktır.
7. Ali
IŞIKVER: Geçen yıl TÜBİTAK 43. Ortaöğretim öğrencileri araştırma projeleri
yarışması Kayseri bölge seçmesine ilimizden Kimya alanında yapılan 7 proje
başvurusundan Kongre Anadolu Lisesi ve Fen Lisesinin birer projeleri davet
edilmiş bunlardan Fen Lisesine ait proje 1. lik ödülü alarak Ankara Finalinde
ilimizi temsil etmiştir. Ayrıca Fen Lisesi ve Yenişehir Anadolu Liseleri Kimya
dalında Kayseri’de TÜBİTAK 20. Ulusal Bilim Olimpiyatları Yarışmasına
Katılmışlardır. 2012- 2013 Eğitim Öğretim yılında bu sayıların artacağını
umuyorum. Bu yarışmalara katılacak arkadaşlara her konuda yardımcı olmaya
hazırız.
Kimya Olimpiyatlarına
Öğretmen yetiştirilmesi hakkında Nihat ALKAN
söz aldı. KEP TÜBİTAK tarafından desteklenen 4 aşamada tamamlanan bir
programdır. Hacettepe ve Ankara Üniversitelerinden Öğretim Üyeleri lisansüstü
düzeyinde zorlu bir eğitim veriyorlar. Olimpiyatlarına öğrenci hazırlayacak
öğretmen arkadaşlara çok yararlı olacağını düşünüyorum.
Neşe GÜNDOĞDU: Geçmiş
yıllarda yapılan Ulusal Kimya Olimpiyatları sorularına www.tubitak.gov.tr adresinden
ulaşabilirsiniz.
8. Ali
IŞIKVER: FATİH projesiyle birlikte okullarımıza akıllı tahtalar geldi.
Öğretmenlerimiz akıllı tahta kullanımı hakkında okullarında kurs almaktadırlar.
Derslere ön hazırlık yapmamızın öneminin daha da arttığını düşünüyorum.
Hazırladığımız sunumları, ders içeriklerini birbirimizle paylaşmamızın iyi
olacaktır. Mutlaka zümre içi bilgi paylaşımını sağlayalım.
9. Ali
IŞIKVER: Çalışma takvimine göre
yıllık planları 36 hafta üzerinden yapmalıyız. Haftaların dağılımı aşağıdaki
gibidir.
Eylül
|
Ekim
|
Kasım
|
Aralık
|
Ocak
|
Şubat
|
Mart
|
Nisan
|
Mayıs
|
Haziran
|
|
2
hafta
|
4
hafta
|
4
hafta
|
4
hafta
|
4
hafta
|
3
hafta
|
4
hafta
|
4
hafta
|
5
hafta
|
2
hafta
|
36
|
Sınıflar,
üniteler ve bu ünitelere ayrılan zaman:
9. SINIFLARDA
1. Ünite: Kimyanın Gelişim 4 hafta
2. Ünite: Bileşikler 8
hafta
3. Ünite: Kimyasal Değişimler 6
hafta
4.
Ünite: Karışımlar 8
hafta
5. Ünite: Hayatımızda Kimya 10
hafta
10.
SINIFLARDA
1. Ünite: Atomun yapısı 8
hafta
2. Ünite: Periyodik sistem 6
hafta
3. Ünite: Kimyasal türler arası etkileşim 8 hafta
4. Ünite: Maddenin halleri 8 hafta
5. Ünite:
Karışımlar 6
hafta
11. SINIFLARDA
1. Ünite: Kimyasal Reaksiyonlar ve Enerji 5 hafta
2. Ünite: Reaksiyon Hızları ve Kimyasal
Denge 8 hafta
3. Ünite: Çözeltilerde Denge 8 hafta
4. Ünite: Elektrokimya 9
hafta
5. Ünite: Çekirdek Kimyası 6 hafta
12. SINIFLARDA
1. Ünite: Elementler Kimyası 10 hafta
2. Ünite:
Organik Kimyaya Giriş 8 hafta
3. Ünite:
Organik Reaksiyonlar 8
hafta
4. Ünite: Organik Bileşik Sınıfları 10 hafta
10. Bülent
AYHAN; 08.12.2004 tarihli ve 25664 sayılı Resmi
Gazetede yayınlanan Ortaöğretim kurumları sınıf geçme ve sınav yönetmeliğindeki
‘‘Ölçme ve Değerlendirme’’ kısmındaki yer alan aşağıdaki maddelerini okudu.
*
Madde 16 Puan, Notla Değerlendirme,
*
Madde 17 Ölçme-Değerlendirme,
*
Madde 18 Yazılı ve Uygulamalı Sınavlar,
*
Madde 19 Yazılı Sınav Sonuçlarının
Değerlendirilmesi,
*
Madde 20 Ortak Sınavlar,
*
Madde 21 Sözlü Sınavlar,
*
Madde 22 Sınavlara Katılmayanlar,
*
Madde 23 Sınav Sonuçlarının
Duyurulması.
Nihat ALKAN: Ölçme değerlendirmede yazılı yoklama
soruları hazırlarken kimya programındaki kazanımlar doğrultusunda hazırlanması
gerekir. Zümrece bu konuya önemle dikkat etmeliyiz.
Zümre öğretmenlerince yazılı yoklama
uygulanması hakkında aşağıdaki maddeler kabul edildi.
a)
Yazılı yoklamalar ders saatine göre, 3 ve daha çok saatli derslerde en az 3
yazılı, 2 saatli derslerde en az 2
yazılı yapılmasına,
b)
Yazılı yoklama tarihlerinin en az bir hafta önceden öğrencilere bildirilmesine,
c)
Sınav sürelerinin bir ders saati olmasına,
d)
Her iki dönem birer yazılının ortak yapılmasına,
e)
Soruların sınıfın başarı düzeyine göre hazırlanmasına,
f)
Yazılı yoklamalarda karşılaştırma, sebep sonuç ilişkisi, doğrulama, özetleme,
genelleme, çıkarsama, sınıflama,
yaratma, uygulama, analiz etme, sentez,
değerlendirme gibi soru türlerinin kullanılmasına,
g)
Hazırlanan cevap kâğıdı ve puanlama sisteminin öğrencilerin göreceği bir yere
asılmasına,
11. Ali
IŞIKVER: Kıymetli arkadaşlar Mail adreslerinize toplantı tutanaklarını
göndereceğim. Toplantıya katıldığınız için sizlere teşekkür ediyor, Başarılı
bir eğitim öğretim yılı geçirmenizi diliyorum.
Ali IŞIKVER
1.Eğitim Bölgesi Kimya
Zümresi Başkanı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder